Transatlantyk 2014 (I)

Trzecia edycja festiwalu filmowego Transatlantyk za nami. Tradycyjnie sporo chodziłam do kina, postanowiłam więc utrwalić tu garść wrażeń i wrzucić znalezione w sieci trailery najciekawszych obejrzanych filmów. Wiem, że było wiele równie dobrych, na które nie udało mi się pójść – może kiedyś to nadrobię.

Z filmów fabularnych obejrzałam m.in. chiński kryminał  Czarny węgiel, cienki lód – laureata Złotego Niedźwiedzia na tegorocznym Berlinale. Film wciągający, niezły, acz ochów ani achów z siebie nie wydawałam. Zdecydowanie bardziej podobał mi się norwesko-szwedzki Obywatel roku (o jakże trafnym angielskim tytule In Order of Disappearance) – wcale nie tak zabawny, jak mogłoby wynikać z trailera, za to będący kolejnym (po niedawno obejrzanych Polowaniu i Grze) obrazem ukazującym skandynawskie społeczeństwo w niezbyt korzystnym świetle. W prezentowanym w kinie Raj przeglądzie kina czeskiego załapałam się na Święto przebiśniegu Jiřiego Menzla według prozy Hrabala. Jako że film mniej znany niż Pociągi pod specjalnym nadzorem, myślałam, że będzie słabszy, ale chyba podobał mi się bardziej. Klasyka.

W następnym odcinku dokumenty i kino sportowe.

Skomentuj

