Nalepka

I jeszcze jedna porcja refleksji z fejsa, sprzed dwóch tygodni, ale jakże aktualna.

Dzisiaj spotkała mnie przykrość. Zerwałam nalepkę z bardzo wulgarnym symbolem obrażającym pewną grupę społeczną, patrzę, a na tej nalepce „Lech Poznań”. W pierwszej chwili pomyślałam, że chyba czas przestać się spierać z tymi wszystkimi ludźmi, którzy stawiają znak równości między środowiskiem kibicowskim a gnojkami, którzy takie rzeczy rozpowszechniają i co za tym idzie, poniżają ludzi i nawet jeśli sami tego nie robią, sankcjonują ich dręczenie, a nawet zabijanie. No bo trudno z tym polemizować, skoro przykłady na ten znak równości mamy na każdym kroku.

Tylko że to znowu jest tak, jak z tym zawłaszczaniem polskiej flagi i miana patriotów. Ohydną manipulacją, z którą bardzo trudno jest walczyć. Zgraja ksenofobów i nienawistników wyciera sobie gęby symbolami Polski, ogłasza się jedynymi prawdziwymi patriotami i każdego, kto sprzeciwia się ich wizji, nazywa zdrajcą. Tak samo pewien typ nieprzyjemnych osobników próbuje zawłaszczyć symbole klubów i całą zawodową piłkę nożną i wmówić społeczeństwu, że ci, którzy nie są z nimi, nie są prawdziwymi kibicami. Jeśli ktoś to kupuje, albo zaczyna trzymać z nimi sztamę, bo nie chce być gorszy, albo stwierdza, że kibice to zło i on nie chce mieć z nimi nic wspólnego. Otóż ja uwielbiam piłkę nożną, uwielbiam Lecha i gardzę tymi, którzy przyklejają ukradkiem nalepki i wykrzykują obraźliwe hasła, ale tylko, kiedy są w grupie albo ukryci za ekranem komputera w swoich bezpiecznych mieszkaniach. Nie, w sumie nawet nimi nie gardzę, tylko jest mi ich żal. Bo wiem, że w gruncie rzeczy to są słabi, nieszczęśliwi i samotni ludzie, którzy wyrażają nienawiść do innych, żeby zagłuszyć fakt, że nienawidzą siebie.

Może jestem adwokatem przegranej sprawy, zwłaszcza w taki gorący dzień, ale chciałam to napisać, więc napisałam.

Skomentuj

