Włóczęgi po Poznaniu 6 – ul. Hutnicza i Plac Lipowy

IMG_5325

ul. Hutnicza – „Osada”

Po kilku latach przerwy wznawiam sekcję „Włóczęgi po Poznaniu”. Wznawiam, bo jest okazja, choć nie obiecuję większej liczby wpisów, a to choćby dlatego, że inni robią lepsze zdjęcia i piszą ciekawiej.

W każdym razie udaliśmy się dziś w dwa miejsca, o których słyszałam i widziałam je na fotografiach, a nigdy dotąd w realu. Pierwszym z nich była tzw. Osada – kolonia domów wybudowanych pierwotnie dla pracowników kolei, mieszcząca się pomiędzy ulicami Hutniczą, Wspólną i 28 czerwca. Miejsce jest dobrze ukryte i choć wielokrotnie przejeżdżałam obok niego tramwajem albo nawet przechodziłam, długo nie miałam pojęcia o jego istnieniu, zwłaszcza że nie jest wspomniane w książce Ulicami mojego Poznania Zbigniewa Zakrzewskiego, z której czerpię większość wiedzy o mieście.

IMG_5326IMG_5328

IMG_5332

Te domy też należą do Osady – szkoda, że je pomalowano na taki nietypowy kolor.

Plac Lipowy mieści się niedaleko, pomiędzy ul. Lipową, Bluszczową i Bzową. Nie widnieje nawet na niektórych planach miasta, bo jest nieduży, ale warto zajrzeć i tam, i na okoliczne uliczki – choćby rzeczoną Lipową, gdzie odkryliśmy taki ładny dom (białe kropki na zdjęciu to opady śniegu🙂 ).

IMG_5337

IMG_5335

Plac Lipowy

Serdecznie polecam odwiedziny w tych miejscach. Tymczasem koleżanka donosi, że nieopodal Osady, u zbiegu ulic Wspólnej i Tokarskiej, znajduje się największe podwórko (chyba już raczej podwórze?) w Poznaniu. Jest więc pretekst do kolejnej wycieczki.

Skomentuj

